Reclame TV - pentru copii!

Ieri, mai spre seara, ma uitam la TV impreuna cu Raul, baiatul meu de 6 ani, adica ne uitam la desene pe canalul Disney Chanel. Din partea mea impropriu spus ca ma uitam. Eram cu gandurile prin alte parti. Oricum ca si orice post TV care se respecta, intre 2 seriale de desene animate sau filme pentru copii, isi face loc si calupul publicitar, adica pauza de publicitate. Disney Chanel fiind un canal tematic pentru copii are si reclama axata pe respectivele grupe de varsta 0 - X ani. Sincer sa fiu nu stiu care e limita superioara a celor carora se adreseaza acest canal. Oricum, revenind la pauza de publicitate, intre un spot TV la chipsuri, jucarii pentru copii intre 0 si 10 ani, imi atrage atentia un spot TV la O.B.. Daca nu stiti ce este O.B. dati-mi voie sa va ajut.

Nu este vorba de un nou joc de perspicacitate sau de inteligenta. Nu este vorba despre o noua jucarie pentru copii. Nu este vorba despre un nou produs alimentare pentru copii.

V-ati edificat? Este vorba de noul OB care prin "noua forma si prin noua suprafata asigura o alunecare mai usoara". Si asigura o protectie mai buna si mai indelungata si riscul de a te pata este redus. Ei, acum cred ati inteles. E vorba de un spot TV la absorbantele (tampoanele) pentru femei OB.

Banuiesc ca agentia care a facut planificare media, care a ales suportul de difuzare pentru acest spot, precum si alegerea intervalului orar, era undeva intre 19.00 - 20.00, s-a gandit la mine. Ca banuiesc ca nu a avut in cap ca si target pe fiul meu de 6 ani.

Ideea e ca m-a spotul ma surprins pe mine. Dar mai interesant este ca l-a surprins si pe fiul meu care inainte de a pune clasica intrebare " CE E ALA OB?" a scos o alta: " TATI IMI CUMPERI SI MIE OB?". Noroc ca noi, cred, ca suntem o familie deschisa, astfel i-am explicat copilului ca OB este acel absorbant/tampon care il foloseste mami. Dar nu asta e ideea. Ideea e ca mai nou avem surprize de tot felul. Reclama la seminte pe postul TV Mezzo (cel cu muzica clasica pentru cei care nu au auzit de el) sau pe ARTE, reclame la tampoane si de ce nu prezervative pe posturile dedicate copiilor etc.

Daca, sa presupunem, targetul este format din parintii copiilor care urmaresc, se presupune, impreuna cu acestia desenele animate, ar trebui sa avem ca si la filme si emisiuni atentionari si buline de genul "Urmeaza o reclama pentru parinti. Copiii sunt rugati sa stinga televizorul." Sau, "Aceasta reclama poate fi urmarita doar de copiii pana in X ani si numai impreuna sau cu acordul parintilor".

Din experienta mea, posturile TV pentru copii sunt urmarite in mare parte doar de copii, fara a fi insotiti de parinti. De ce? Pentru ca este o modalitate de a iti rezolva problemele prin casa, plantand copilul in fata televizorului, mutand cu telecomanda pe desene si din acel moment pentru o buna bucata de timp este liber.

Sau poate totusi reclama era targetata pentru tinerele fete de 12 - 14 ani care de la varste fragede ajung sa foloseasca aceste produse. Desi am mari dubii ca fetele de peste 10 ani din ziua de azi se mai uita la canalele TV cu desene animate.

Pana o sa vedem pe TARAF TV reclama la spectacolul de balet Sparagatorul de Nuci de la Opera Romana sau la vernisajul expozitiei nu stiu care de la Muzeul de Arta sa aveti vizionare placuta.

 

P.S. Din pacate nu am fost pe faza sa inregistrez calupul publicitar respectiv, dar daca il mai prind pe TV si sunt pe faza promit sa il postez.

comentarii(0)

Vă rugăm introduceţi rezultatul aritmetic din imaginea de mai jos:

Vă rugăm introduceţi rezultatul aritmetic din această imaginea. =

 
eXTReMe Tracker